T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi ve Milli Eğitim Bakan Danışmanı Arzu Günaydın basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantıda, eğitim alanında gerçekleşen yenilikler ve gelişmeler paylaşıldı.
“Eğitim, Vazgeçilmezimiz”
Toplantının açılış konuşmasını yapan İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, eğitimin devletin en önemli konularından biri olduğunu vurguladı. Elban, "Amacımız, bizden sonra bayrağı devredeceğimiz evlatlarımızın bu çıtayı daha da yükseğe taşımasıdır. Bütçe içindeki en büyük pay eğitime ayrılıyor. Eğitim ordusuna her geçen gün yeni neferler katılıyor ve dünyadaki yeni gelişmeler takip edilerek müfredata dâhil ediliyor." dedi.
Vali Dr. Elban, İzmir'de düzenlenen kodlama şenliğinden de bahsederek "Yaklaşık sekiz aydan bu yana yürüttüğümüz çalışmaların sonunda yapılan şenlik büyük ilgi gördü. Kodlama ve bilişim ekiplerimize, il ve ilçelerdeki idareci arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Hedefimiz, 2024 yılı bitmeden ilimizdeki 850 bine yakın öğrencinin tamamını bu eğitime alabilmektir." ifadelerini kullandı. Elban, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullardaki öğretmenlerin neredeyse tamamının kod okuryazarı olduğunu ve bu öğretmenlerden bir kısmının eğitici olarak görevlendirileceğini sözlerine ekledi. İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile yürütülen eğitimde kaliteyi artıran ve fiziki şartların daha da iyileştirilmesine yönelik çalışmaların devam ettiği bilgisini verirken “Eğitim, bizim birinci önceliğimiz ve vazgeçilmezimizdir.” ifadesini kullandı.
‘İzmir’de Özel Eğitimde Sırada Bekleyen Tek Bir Öğrenci Bile Yok’
Her gün 850 bine yakın öğrenciyi ağırladıklarını ve evlerine uğurladıklarını belirten İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi ise, ‘Birlikte sıkıntısız bir şekilde dönemi tamamlamış olacağız.’ dedi.
Dr. Ömer Yahşi İzmir’ de öğretmen eksiği bulunmadığını belirterek, adliyede, hastanede ve evde özel gereksinimi olan öğrencilere birebir eğitim verildiğini söyledi.
İzmir’de en gurur duyduğu çalışmalardan birinin özel eğitim olduğuna dikkat çeken Yahşi, özel eğitimde sırada bekleyen, evinde kaderiyle baş başa kalmış tek bir öğrenci dahi olmadığını kaydederek şöyle konuştu: “Biz, devlet olarak bu çocuklarımızın hepsini sabah servislerle evlerinden alıyoruz, öğlen yemeklerini veriyoruz. Akşam tekrar servislerle ve hostesler eşliğinde evlerine bırakıyoruz. Okuldan mezun olan 18 yaş üstü özel eğitim öğrencilerine de halk eğitim merkezlerinde kurslar veriyoruz. Çünkü eğitim, hayat boyu devam eden bir olgudur. Özel eğitim öğrencilerimize hak ettikleri ihtimamı göstermeye devam edeceğiz.”
Üstün yetenekli öğrencilerin eğitim aldığı bilim ve sanat merkezlerine de değinen İl Milli Eğitim Müdürü Yahşi, İzmir’de bilim sanat merkezlerinin sayısının 16’ya çıkarıldığı bilgisini verdi.
Mesleki ve Teknik Eğitimin Önemine Değindi
Konuşmasında, İzmir’deki mesleki ve teknik eğitimin önemine dikkat çeken Yahşi, meslek liselerindeki öğrenci oranının %60’lara çıkarılacağı bilgisini vererek, ilk defa bu sene 12 meslek lisesinde ortaokul bölümü açılacağını söyledi. Yahşi, özellikle teknik eleman ihtiyacına ve öğrencilerin yeteneklerine göre yönlendirilmesinin önemini belirtti. Her öğrencinin potansiyeline vurgu yapan Yahşi, öğrencilerin yeteneklerine göre yönlendirilmesinin altını çizdi.
Türkiye’nin yarınlarına yön verecek başarılı bilim insanları yetiştirmek üzere hayata geçirilen İzmir Bilim Olimpiyatları projesinden de söz eden Yahşi, 12 bin öğrenci arasından sınavla seçilen 100’e yakın öğrencinin bilim olimpiyatları alanında eğitim aldığını aktardı.
Teknofest’te ise İzmir’de katılım rekoru kırıldığını söyleyen İl Müdürü Dr. Ömer Yahşi, ayrıca İzmir’de tüm öğretmenlere ve öğrencilere robotik kodlama ve yazılım eğitimi verildiğini vurguladı.
İzmir’de Tüm Okullar Depreme Dayanıklı
Konuşmasının devamında inşaat ve emlak konularına değinen İl Müdürü Dr. Ömer Yahşi, depreme dayanıksız tüm okulların yıkılıp yeniden yapıldığını belirterek Karşıyaka Güzel Sanatlar Lisesi ve Konak Öğretmenevinin de bitmek üzere olduğu müjdesini verdi.
Yeni Müfredat ve Maarif Anlayışı
MEB Bakan Danışmanı Arzu Günaydın da yeni müfredat hakkında bilgi verdi.
İnsanın insanla, toplumla, çevreyle ve kendisiyle kalp, ruh, zihin ve beden bütünlüğünü önceleyen, yenilenmiş ve güncellenmiş bir maarif modeli olduğunu ifade eden Bakan Danışmanı Günaydın, yeni müfredatta sadeleştirme, iyileştirme ve bütüncül eğitime önem verildiğini dile getirdi.
Yeni modelde, insanı merkeze alan maarif anlayışının olduğunu kaydeden Günaydın, günümüzde sadece bilginin yeterli olmadığını duygusal ve sosyal beceri temellerinin de yeni müfredatta atıldığını söyledi.