T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bilindiği üzere afet sadece bir doğa olayı değil, toplumsal bir olgudur. Afet yönetimi açısından olayın kendisinden çok sonuçları esas alındığında afet teknik, sosyal, ekonomik hatta psikolojik boyutlu bir olgu olarak karşımıza çıkar. Bunda doğanın kurgulanması kadar toplumsal gelişmişlik derecesi de önemlidir. Afet risklerine karşı uygulanan politikalardaki başarı ekonomik, sosyal, kültürel, teknik faktörlerle doğrudan ilişkilidir.
Afet yönetimi, afetlerin önlenmesi ve zararların azaltılması amacıyla bir afet olayının zarar azaltma, önceden hazırlık, kurtarma ve ilkyardım, iyileştirme ve yeniden inşa safhalarında yapılması gereken çalışmaların yönlendirilmesi, koordine edilmesi ve uygulanabilmesi için toplumun tüm kurum ve kuruluşlarıyla kaynaklarının bu ortak amaç doğrultusunda yönetilmesini gerektiren çok geniş bir kavramdır.
Afet döngüsü, afet olayının meydana geldiği andan başlayan ve bir sonraki afete kadar geçen sürede yapılan çalışmaları ve afet yönetimini tanımlayan ifade biçimi olarak ele alınabilir. Afet döngüsü içerisinde değerlendirdiğimiz afet yönetiminin hazırlık, zarar azaltma, müdahale ve iyileştirme olmak üzere dört evresi bulunmaktadır. Afet yönetimi evreleri bazen çakışabilir, bazen de aynı anda yürütülmeleri gerekebilir. Bu durum, evreler arasındaki kesin ayrımı zorlaştırabilir. Ancak, kavram olarak bu dört evrenin kullanılması yararlıdır.
Ulusal Deprem Konseyi'nin 'Türkiye Deprem Stratejisi'ni belirlemek amacıyla başlattığı ve asıl konusu deprem olmakla birlikte, depremle birlikte diğer tehlike ve afet türleri için de geçerli görülen çalışmaları göz önüne alınarak 2002 tarihli 'Deprem Zararlarını Azaltma Ulusal Stratejisi' raporu incelendiğinde ulusal ölçekte kurgulanan herhangi bir deprem politikasının 'Afet Zararlarını Azaltma Sistemi' ve 'Afet Müdahale Sistemi' olmak üzere iki ayrı bileşeni bulunmaktadır. Afet müdahale sistemi kapsamında yürütülen çalışmalar, 'afet yönetimi' ve 'kriz planlaması' çalışmalarıdır.
'Deprem Zararlarını En Aza İndirme' için ise 'risk yönetimi ve sakınım planlaması' çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Risk yönetiminin ön bilgilenme aşamasında deprem tehlikesini ve kentsel kusurları belirleyecek araştırmalar zorunlu olmaktadır. Ulusal deprem politikasının tamamını oluşturan bu kavramsal sistemin zarar azaltma kısmı 'risk yönetimi', müdahale sistemi ise 'afet yönetimi' olarak ifade edilmektedir.
İzmir ilinin mülki sınırları içinde genel hayatı etkileyecek boyutta deprem, su baskını, heyelan, büyük yangınlar, nükleer ve kimyasal sızıntı ve salgın hastalık gibi afetlere yönelik olarak, afet meydana gelmeden önceki dönemde risk yönetimini esas alan bir çalışma yürüterek hazırlık ve olası afet zararlarını azaltma çalışmaları ile afetin meydana gelmesiyle birlikte afete maruz kalanların kurtarılması ve halkın yaşam şartlarının düzeltilmesi ve tekrar eski düzeyine getirilmesini sağlayacak tedbirleri önceden almak ve afet sırasında hızlı müdahale edebilmek amacıyla İzmir ValiliğiAfet ve Acil Durum Yönetim Merkezi faaliyetini 24 saat çalışma esasına göre sürdürmektedir.